Ozdoby urodzinowe DIY - zawieszki, chorągiewki i baner na tort


Jestem osobą oszczędną. Nie lubię wydawać pieniędzy na coś, co mogę zrobić sama.
Tak więc przed urodzinami Lidii postanowiłam zrobić niektóre ozdoby.
Niestety, nie można zrobić wszystkiego, także talerzyki, słomki, serwetki i papilotki na babeczki kupiłam.


W planie do zrobienia były bibułowe pompony, brokatowa dwójka, zawieszki na buteleczki, chorągiewki do babeczek i baner na tort.
Dzięki uprzejmości Socute odpadła mi jedna rzecz - dostałyśmy pompony. Ale nie martwcie się, jeśli chcecie możecie zrobić je również sami, w internecie jest mnóstwo tutoriali.

Wykonanie brokatowej dwójki jest banalnie proste - wycinamy liczbę z kartonu, smarujemy klejem i posypujemy brokatem.
Zrobiłam, powiesiłam za szafą i zapomniałam o niej #takasytuacja...

Przejdźmy więc do rzeczy o których nie zapomniałam.
Pierwsze, co zrobiłam, to projekt. W programie graficznym wykonałam projekty zawieszek, baneru i chorągiewek, po czym je wydrukowałam.
Wyglądało to tak:





Ale nie martwcie się. Nie potrzeba Wam takich umiejętności. Wystarczy, że znajdziecie sobie u wujka Google wzór, który wam odpowiada (kropki, kreski, chmurki, itp.) i wydrukujecie. A może wolicie bez wzorów? Nic prostszego - kupcie kolorowy blok techniczny i wycinajcie kształty.
Możecie też pobrać gotowe grafiki wykonane przeze mnie.

Ale po kolei.

Co nam będzie potrzebne?


- wydrukowany projekt naszych ozdób - ewentualnie kartki z kolorowego,  białego bloku technicznego, czy wydrukowane wzory (zajrzyj TU)
- klej
- włóczka
- nożyczki
- wykałaczki (do chorągiewek)
- patyczki do szaszłyków (do baneru)
- igła lub pinezka (do robienia dziurek)
- buteleczki


Zawieszki na butelki

Specjalne 'imprezowe' buteleczki kosztują ok. 15-20 zł za sztukę <sic!> a ma być oszczędnie. Moja propozycja, to butelki po soczkach dla dzieci - u nas Hipp (są nieduże i mają ładny wzór). Soczek wypijamy, tfu! dziecku dajemy, a następnie odrywamy etykietę i myjemy buteleczkę - pamiętajcie, żeby zmyć nadruk daty ważności.
Buteleczki przygotowane?
Zabieramy się do zawieszek. Jeżeli tak jak ja wykonaliście i wydrukowaliście swój projekt pozostaje Wam go wyciąć.
Jeśli nie, mam inną propozycję.
Przygotujcie sobie dwa zestawy kartek w zależności od tego jak ma wyglądać Wasza zawieszka. Może to być kolorowy blok i biały blok, dwa kolory, kolor i wydrukowany wzór, wzór i biały blok. Kombinacje zależą tylko od Was.
Wycinamy dwa kółeczka - jedno większe wielkości zawieszki, drugie mniejsze i sklejamy je ze sobą. Na mniejszym kółeczku piszemy co nam się podoba - u nas "drugie urodziny Lidii". Zawieszka gotowa.
Czas ją powiesić.


Na górze zawieszki robimy igłą dwie dziurki - można je trochę powiększyć wkładając w nie wykałaczkę. Następnie przeciągamy przez dziurki włóczkę z jednej strony zostawiając pętelkę na której będzie wisieć. Z przodu zawiązujemy kokardkę, ucinamy nadmiar włóczki i gotowe!


Chorągiewki do babeczek

Projekt wycinamy.
Jeżeli nie mamy projektu postępujemy podobnie jak przy zawieszkach wycinając kształt chorągiewki - zadanie o tyle utrudnione, że tak jak w moim projekcie - musi to być kształt dwóch stron, które będziemy składać i sklejać. Najlepiej jest wyciąć długi prostokąt, złożyć go na pół i podciąć jeden koniec w kształt chorągiewki - szybciej i równo.
Najcięższą pracę macie już za sobą.
Wystarczy teraz posmarować całość klejem, w środek włożyć wykałaczkę i skleić obie strony ze sobą.


Baner na tort

Z projektem postępujecie w taki sam sposób jak powyżej.
Wycinacie tym razem romby - po złożeniu na pół zrobią się z nich trójkąty.
Każdy romb smarujemy klejem i sklejamy wokół kawałka włóczki literka po literce.
Końcówki włóczki przywiązujemy do patyczków na szaszłyki.

W podobny sposób możecie wykonać duży baner urodzinowy.


Efekty znajdziecie w poście urodzinowym.

17 komentarzy:

  1. ale piękne, szkoda, że nie pomyślałam, że sama mogę to zrobić zanim zamówiłam ,...
    głupia mama!

    pozdrawiam! i zapraszam do nas na kamperki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, od razu głupia - będzie na przyszłość :)

      Usuń
  2. śliczne dekoracje. dziękujemy za inspiracje, przydadzą się za jakiś czas na pierwsze urodziny Gacusia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne, chorągiewki do.muffinek i na ozdobę pokoju mam, aje z tymi butelkami nie pomyślałam a to świetne i proste...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, ja tez lubię rozwiązania "po taniości" – pomysł z butelkami fajny – a nie zjeżdżały te zawieszki? Szukałam patentu na dekoracje kubków lub słomek lub czegokolwiek co posłużyłoby do identyfikacji na urodzinach „a które to moje picie”. Także zmodyfikuje twój pomysł i na pewno wykorzystam. Ślicznie dobrane kolorystycznie. Moja córka już większa więc pudrowo-różowa aranżacja już się nie sprawdzi ale na szczęście czarne balony, szczęki wampirów i inne monsterowe akcesoria da się kupić :) Bardzo fajne też twoje banerki na tort...będę kombinować coś w stylu upiorów...może pajęczyny?

      Usuń
    2. Nie spadały :) Powodzenia.

      Usuń
    3. No to super, dzięki za informację, będe kombinować z czarnym kordonkiem, żeby wyszły pajęczyny...

      Usuń
  4. Jak pięknie wyszło :) a jeśli mogę zapytać to z jakiego programu korzystałaś ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Super motyw z tym wzorkiem. Do wykorzystania na pierwsze urodziny dla mojej Panny J. :). Sama jestem zwolenniczką DIY, tak więc na moje baby shower wszystko wykonałam ręcznie :) (można podejrzeć na stronce ;) ). Mam tylko pytanie na jakim papierze było to drukowane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie Ci to wyszło!!!
      Drukowałam w punkcie ksero, poprosiłam o zwykły twardszy papier, mniej więcej taki jak standardowe kartki z bloku technicznego.

      Usuń
  6. Jeeeju, świetny pomysł, mam nadzieję że uda mi się kiedyś wykorzystać ; D

    bajeerancko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne ozdoby, też jestem fanką DIY i na pewno zapamiętam sobie Twoje pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nominuje Cię do LIEBSTER BLOG AWARD :) Piękne ozdoby i świetnie pisany blog ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana powiedz mi jak zrobiłaś te zygzaki ? szlęcze nad tym gimpem i nic nie wymyslę :( a urodziny już w sobotę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zygzaków nie rysowałam sama, znalazłam w Google i tylko wycięłam w nich kształt (wpisz np. pink chevron). Mi sie udało wszystko zrobić od razu w kształtach banera, chorągiewek, ale wystarczy, że ściągniesz sobie z Google taki obrazek zygzaka, wydrukujesz i ręcznie powycinasz kształty.

      Usuń

INSTAGRAM

@mommy_and_mrs.l



Wszystkie zdjęcia są wyłącznie moją własnością i są objęte pełnymi prawami autorskimi. Zgodnie z ustawą o ochronie praw autorskich i własności intelektualnej wykorzystanie, powielanie, modyfikowanie lub ich zmienianie w jakikolwiek inny sposób w celu rozpowszechniania jest niezgodne z prawem. Dz. U. 94 Nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 Nr 43 poz. 170