Szybko, zdrowo, szpinakowo


Szybki obiad? Mało składników? A w dodatku smaczny i zdrowy?
Nic trudnego.

Mam dla Was dzisiaj pomysł na taki właśnie obiad.

Makaron ze szpinakiem i serem feta.

Nigdy nie byłam zwolenniczką szpinaku. Pewnie dlatego, że jedyną styczność miałam z nim szpitalu - no, nie zachęcał.
Zmieniłam zdanie kiedy spróbowałam u siostry. Zdecydowałam, że musi wejść do naszego jadłospisu, a już ja zadbam o to, żeby przemycić go mężowi i Lidce.















Składniki:

- makaron - użyłam rurek, jako że Lidii łatwiej się je, za to tagliatelle ładnie zmiesza się ze szpinakiem
- ok. 300g szpinaku - u nas świeży, ale oczywiście możecie użyć mrożonego (myślę, że nawet lepiej, jeśli chodzi o podanie go dziecku)
- ser feta - ilość zależy od Was, od tego, czy lubicie go więcej, czy mniej - u nas ok. 150g
- 2 ząbki czosnku
- 4 łyżki śmietany lub jogurtu naturalnego
- oliwa
- pieprz


















Wykonanie:

Makaron gotujemy al dente.
Płuczemy i osuszamy szpinak.
Posiekany czosnek podsmażamy chwilę na rozgrzanej oliwie, dodajemy szpinak i smażymy aż zmięknie i straci objętość.
Na koniec zalewamy śmietaną lub jogurtem, dodajemy ser feta (pokruszony, pocięty - jak wolicie) i przyprawiamy pieprzem.
Jeszcze chwilę podgrzewamy.

I gotowe!
Prawda że proste?

















Smacznego!

4 komentarze:

  1. Uwielbiamy szpinak w każdej postaci :) Takie penne ze szpinakiem robię również z filecikami grillowanymi z kurczaka .

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest szpinak - jest impreza! :) Uwielbiam! Każda chwila ze szpinakiem w ustach godna jest celebrowania. :)

    Pozdrawiam i zapraszam do nas.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie, muszę zrobić :-)

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM

@mommy_and_mrs.l



Wszystkie zdjęcia są wyłącznie moją własnością i są objęte pełnymi prawami autorskimi. Zgodnie z ustawą o ochronie praw autorskich i własności intelektualnej wykorzystanie, powielanie, modyfikowanie lub ich zmienianie w jakikolwiek inny sposób w celu rozpowszechniania jest niezgodne z prawem. Dz. U. 94 Nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 Nr 43 poz. 170